debatt?

Skrivit för ett par dagar sen men ej publicerat...

Inte för att jag brukar men jo… imorse hamnade jag med tv-kanalen inställd på SVT1 och Debatt. Jag trodde inte riktigt mina öron. En hemskt upprörd Hovsångare som är bestört över att SVT har ett program där några kändisar ”lär” sig dirigera en orkester. Va?!?!  Varför får de inte ha ett sådant program?

”Man måste ha en grundutbildning för att kunna dirigera ordentligt. Det kan man inte lära sig på fem dagar!”

”Så man får inte leka med yrket? Och på så sätt öka intresset för klassisk musik, för opera?”

”NEJ man får inte leka med konsten.”

Jag tror nog att hon mest var upprörd för att de lärde sig hyfsat bra ett jobb på som hon kämpat med i 40år. Hon kände sig hotad. De lyckades få folk att öppna ögonen för yrket, musiken osv vilket ho inte lyckats med.

”Det är ett skiit program!” Stackars dig kvinna, byt kanal om det upprör dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0